Platform over bouwmaterieel & bouwmachines
Ultieme flexibiliteit voor zwaarste klus
Iveco T-Way range gericht op de bouwsector.

Ultieme flexibiliteit voor zwaarste klus

De zwaarste opdrachten in de meest extreme omstandigheden

Bij het ter perse gaan van dit magazine was Iveco nog druk bezig om verschillende trucks te selecteren die op de ruime TKD-stand van de vrachtwagenfabrikant te zien zijn. Zeker zijn in ieder geval een X-Way van de firma Vreeker Vastgoed en een S-Way van W.J. Dijkshoorn Grondwerken. Verder focust Iveco in Almere op het X-Way en het T-Way gamma. Wellicht is er ook spannend defensiematerieel te zien… 

De Iveco T-Way, erfgenaam van de befaamde Trakker, is hét voertuig voor de zwaarste opdrachten in de meest extreme omstandigheden.

“De X-Way AD350X42Y/PS ON van Vreeker Vastgoed is geleverd door Iveco dealer Veekro Bedrijfswagen uit Zwaagdijk”, vertelt operationeel marketeer Dolf Baggerman. “Deze krachtpatser is voorzien van een Cursor 11 motor met 420 pk en heeft de AD korte cabine met laag dak. De volledige opbouw is geleverd door Vlarotech Carrosserie & Hydrauliek Specialist uit Benningbroek.”

De X-Way van Vreeker heeft een zeer compacte 50 tonmeter HMF Group A/S autolaadkraan voorzien van Fly-Jib en een Hyva Titan Haaksysteem die compleet is geïntegreerd in het bekende Hyva Flexframe, waardoor een uiterst stabiele combinatie is gerealiseerd. Rondom is het voertuig afgewerkt met rvs-spatborden, -kisten en diverse opbergvoorzieningen.

Gevelbekleding

Vreeker zet deze Iveco in voor het plaatsen van bijvoorbeeld gevelbekleding van kantoorpanden op elk gewenst niveau. Daarnaast worden o.a. stalen trappen, zowel inpandig als buiten, maar bijvoorbeeld ook stalen plantenbakken met de kraan op locatie gebracht en geplaatst. Dit onderdeel heet MMG en het motto van dit bedrijf is het verrichten van vakwerk en maatwerk op het gebied van engineering, machinebouw, constructiewerk en machineonderhoud. Haar klanten bevinden zich met name in de agrarische sector, bouw en architectuur en de industriesector. Bovendien kan Vreeker met het haakarmsysteem ook containers met puin of grond af- of aanvoeren voor de aanleg van nieuwbouwwoningen. 

Echt werkpaard

“De Iveco S-Way AS440S57TX/FP van W.J. Dijkshoorn Grondwerken is een echt werkpaard”, gaat Baggerman verder. “Met maar liefst 570 pk heeft deze vrachtwagen de grootst mogelijke motorcapaciteit binnen het Iveco gamma. Deze stoere bouwtruck past precies goed bij de Technische Kontakt Dagen.” W.J. Dijkshoorn Grondwerken is een klein bedrijf waarin vader en zoon samen werken. Ze verrichten alle type werkzaamheden in de grond-, weg- en waterbouw, zoals het grondwerk bij wegenbouwprojecten, het bouwrijp maken van percelen, het aanleggen van waterbassins, het ingraven van leidingwerk en het plaatsen van damwanden en beschoeiingen. Naast deze werkzaamheden met graafmachines verrichten zij ook diepladertransporten van 1 tot 32 ton.

X-Way: ultieme flexibiliteit om het voertuig aan te passen aan de specifieke vereisten van een grote verscheidenheid aan toepassingen.

X-WAY 

Daarnaast focust Iveco op de TKD op het gamma van de Iveco X-Way en de Iveco T-Way. De modulaire, missiegerichte benadering van de X-Way met diens ruime keuze aan functies en componenten, samen met de structurele sterkte en het lage leeggewicht, biedt volgens Baggerman “ultieme flexibiliteit om het voertuig aan te passen aan de specifieke vereisten van een grote verscheidenheid aan toepassingen.”    

Met de geautomatiseerde HI-Tronix versnellingsbak met 12 of 16 versnellingen kan men genieten van een groot aantal functies, zoals Rocking Mode, Off-road Mode, Kruipmodus en vier achteruitversnellingen, dit om de off-road wegen met gemak aan te pakken.”

T-WAY

De IVECO T-Way, erfgenaam van de befaamde Trakker, is hét voertuig voor de zwaarste opdrachten in de meest extreme omstandigheden. “Met zijn perfecte combinatie van robuustheid, betrouwbaarheid en comfort is hij ontworpen om aan alle eisen te voldoen op het gebied van productiviteit, laadvermogen en veiligheid”, doet Baggerman uit de doeken. “Met de legendarische robuustheid van zijn chassis en componenten is hij gebouwd voor extreme off-road missies, met een marktleidend GVW van 40 ton.”

Met HI-Traction, geavanceerde engineering en technologische oplossingen, kan men erop vertrouwen dat de T-Way truck consistent hoge prestaties levert in de meest zware off-road toepassingen en uitdagende omgevingen. De Iveco T-Way biedt een ruime keuze aan Euro 6 dieselmotoren voor alle toepassingen. De motoren, met twee cilinderinhoudsmaten en vermogens gaande van 340 tot 510 pk, leveren fors vermogen.

Emissieloze trucks

Iveco Group en Nikola Corporation maakten onlangs bekend dat Iveco Group volledig eigenaar wordt van de jointventure die beide bedrijven hebben opgezet in 2019 om batterij-elektrische en waterstoftrucks in de markt te zetten. Iveco Group betaalt Nikola 44 miljoen euro voor de transactie.

Zowel Iveco als Nikola wil nu zelf de focus op zwaar transport aanscherpen. Iveco Group zal zich concentreren op Europa voor de verdere ontwikkeling en marktentree van zijn eigen batterij- en waterstofvrachtwagens, waaronder de uitrol van zijn financieringsmodel GATE. Nikola zal zijn activiteiten richten op Noord-Amerika, met een geïntegreerde benadering van zijn klanten, waarbij het BEV, FCEV en waterstofinfrastructuur zal aanbieden via het merk Hyla. Het is nog niet bekend wat de overname van de jointventure betekent voor de merknamen waarmee Iveco/Nikola in Europa actief is. Iveco kan haar eigen naam gaan gebruiken, maar heeft ook het recht bedongen om de naam Nikola te blijven gebruiken.

Iveco Group wordt volledig eigenaar van de jointventure in Ulm, Duitsland. Ook krijgt Iveco Group een licentie voor vrije toegang tot en verdere ontwikkeling van voertuigbesturingssoftware voor de gezamenlijk ontwikkelde BEV en FCEV. Nikola krijgt de Iveco S-Way technologielicentie voor Noord-Amerika plus de bijbehorende onderdelenlevering vanuit Iveco Group en wordt gezamenlijk eigenaar van het intellectuele eigendom van Generation 1 eAxles, technologie die samen met FPT Industrial is ontwikkeld.

Door deze jointventure ontwikkelde batterij-elektrische (BEV) trucks rijden al rond in de VS, terwijl in Europa al orders worden verzameld. Brandstofceltrucks zullen naar verwachting volgend jaar op de weg komen. 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details