Platform over bouwmaterieel & bouwmachines
Grote machines vervoeren achter een bus? Dat kan!

Grote machines vervoeren achter een bus? Dat kan!

Wagens aangepast naar wensen en eisen vanuit de markt

Voertuigbeperkingen in de stad… menig bouw- en GWW-bedrijf heeft hier mee te maken. De behoefte aan een manier waarbij grote machines zonder vrachtwagen vervoerd kunnen worden, neemt sterk toe.

Als inventieve fabrikant, die al veertig jaar constant meebeweegt met de vraag vanuit de markt, past Veldhuizen BV haar verkoop- en verhuurvloot direct aan. “Als de eisen van binnenstedelijke bouwlogistiek veranderen, maken wij de wagens daar waar mogelijk voor geschikt”, zegt Pieter Veldhuizen. Ook aan andere eisen en wensen vanuit de klant komt Veldhuizen graag tegemoet. In totaal heeft Veldhuizen al ruim 1.000 aanhangers en 8.500 opleggers en oprijwagens gefabriceerd en komt daar jaarlijks een fabricage van 500 BE-trekkers bij.

Met een laadvloerhoogte van 35 cm en een oprijhoek van circa 12 graden, kan er laag geladen worden.

 

Lichte aanhanger met groot draagvermogen

‘Vanuit de markt ontstond er behoefte aan een lichte aanhangwagen met een groot draagvermogen waar grote machines legaal op vervoerd kunnen worden achter een bus. We hebben met onze nieuwe variant zo goed mogelijk ingespeeld op die wens. De aanhanger heeft een eigen gewicht van 490 kilo en een zeer hoog laadvermogen van totaal 3500 kilo. Met een blokkering voor 3,5 T voor aanhangwagenassen, kan iemand met een BE-rijbewijs deze aanhanger prima achter zijn bestelbus hangen.”

Lange levensduur

De aanhanger heeft een lange levensduur doordat het chassis gemaakt is van gegalvaniseerd staal. De balken zijn 33% lichter geworden. Ook de bodemprofielen, normaliter van hardhout, zijn nu 50% lichter door de toepassing van aluminium. “Maar mét een vergelijkbare levensduur”, voegt Veldhuizen daar aan toe. “De lichtgewicht aluminium remtrommels zijn ook 45% lichter geworden en de assen zijn van hoogwaardig staal, waarbij voor de as onderdelen gelijkwaardige technieken als in de Formule1 zijn toegepast.”

Als je het doet, doe het dan goed!

Hoewel iets duurder in aanschaf, zijn de mogelijkheden legio en er hoeft geen vrachtwagen meer gehuurd te worden. Veldhuizen verwacht dat de aanhanger volop ingezet zal worden door de ‘grote jongens’ in de bruggenbouw, asfaltbouw en betonbouw én bij verhuur van bijvoorbeeld hoogwerkers. “En niet te vergeten de overheid. Het zijn vooral dit soort bedrijven die zich erg bewust zijn van regel- en wetgeving en zich daar op deze manier aan kunnen houden.” Met een laadvloerhoogte van 35 cm en een oprijhoek van circa 12 graden, kan er laag geladen worden. De laadbak heeft een lengte van 4 meter en een breedte van 180 cm. “Hoogwerker, heftruck, graafmachine, wiellader… zelfs een kleine tractor kan hiermee vervoerd worden”, besluit Veldhuizen.    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details