Platform over bouwmaterieel & bouwmachines
Compleet nieuwe wiellader Hydraulische en mechanische transmissie, een unieke oplossing voor de uitdagingen van morgen

Compleet nieuwe wiellader Hydraulische en mechanische transmissie, een unieke oplossing voor de uitdagingen van morgen

Deze krachtige en veelzijdige 24 ton-wiellader van de nieuwe generatie is uitgerust met de hydraulische en mechanische transmissie van Komatsu (KHMT) en een EU Fase V-motor. De WA475-10 beschikt niet alleen over alle voordelen van zijn voorganger, maar verbruikt ook nog eens 30% minder brandstof. Door de combinatie van brandstofefficiëntie, productiviteit en gebruiksgemak, is hij perfect geschikt voor elke grondverzet-, transport- en laadklus. 

Bij lage toerentallen levert de EU Fase V-conforme Komatsu-motor een hoog vermogen en een hoger motorkoppel voor meer kracht. Het uitlaatgasnabehandelingssysteem maakt gebruik van het Komatsu-dieselpartikelfilter (KDPF) en selectieve katalytische reductie (SCR). Het SCR-systeem brengt de NOx-uitstoot terug door toevoeging van AdBlue®. Het geavanceerde, elektrische motorbesturingssysteem regelt de luchtstroom en de brandstofinjectie, de verbrandingsparamaters en de nabehandelingsfuncties: de prestaties worden geoptimaliseerd, de uitstoot wordt teruggebracht en er zijn geavanceerde diagnosefuncties beschikbaar.

Het geïntegreerde KOMTRAX-telematicasysteem en het bij de aankoop van de machine inbegrepen Komatsu Care™-onderhoudsprogramma voor 3 jaar / 2000 bedrijfsuren optimaliseren het machineparkbeheer, beschermen de machine tegen ongeoorloofd gebruik en waarborgen een maximale efficiëntie en uptime.

Het is nu makkelijker dan ooit tevoren voor de operator om de ideale balans tussen tractie en hefvermogen te vinden.

Innovaties en voordelen

De hydraulische en mechanische transmissie van Komatsu (KHMT) is een innovatieve Komatsu-technologie die de wiellader WA475-10 nog krachtiger en brandstofefficiënter maakt. Dankzij de traploze toerentalregeling kan de maximale snelheid van de machine aangepast worden aan de omstandigheden op de bouwplaats in het hele toerentalbereik. De koppelbegrenzer voorkomt gripverlies op moeilijke ondergronden.

Bij het nieuwe model heeft de motorvermogensregeling iets compleet nieuws: de hydraulische snelheid kan apart geregeld worden direct met het gaspedaal. Het is nu makkelijker dan ooit tevoren voor de operator om de ideale balans tussen tractie en hefvermogen te vinden. De Z-kinematiek zorgt voor meer hefkracht en een hogere productiesnelheid. De hefsnelheid en de stabiliteit van de machine verhogen ook de productiviteit, met name bij het laden in V-vorm in beperkte ruimtes. Ook kunnen de responstijd van het hydraulische systeem en de hef- en kipsnelheden aangepast worden aan de omstandigheden op de bouwplaats. De nieuwe cabine is comfortabeler en ruimer. Het geluidsniveau in de cabine is slechts 70 dB(A). Met slechts 4 smalle stijlen en een volledig glazen oppervlak is de operator verzekerd van een perfect zicht. De hendelconsole heeft een bedieningsknop die in 5 dimensies aangepast kan worden voor meer comfort voor de operator. De licht verhoogde luchtdruk in de cabine voorkomt dat stof en andere deeltjes binnenkomen. Om veiliger in en uit te stappen is de WA475-10 uitgerust met deuren die naar achteren openen, aflopende treden en grote handrails.

Op het hogedefinitiekleurenscherm van 18 centimeter zijn de belangrijkste gegevens te zien, zoals de staat van het KDPF-dieselpartikelfilter, het AdBlue®-niveau en het brandstofverbruik. De meldingen van het eco-adviessysteem worden in realtime weergegeven tijdens de werkzaamheden en op het afsluitscherm als de motor uitgeschakeld wordt. Via het eco-menu kan de operator de gebruiksgeschiedenis, de eco-adviezen en het brandstofverbruik bekijken. Deze gegevens kunnen gebruikt worden om het brandstofverbruik terug te brengen en de efficiëntie van elke operator te verbeteren. Meerdere functies, zoals het automatisch vullen van de bak, helpen de operator productief te blijven zelfs tijdens lange werktijden.

Een nieuwe en efficiëntere luchtgeveerde bestuurderszetel zorgt ervoor dat de operator comfortabeler zijn werk kan doen. De in de stoel geïntegreerde Electronic Pilot Control (EPC)-hendels en de optionele korte stuurjoystick vereenvoudigen de bediening en zorgen ervoor dat de operator minder last krijgt van vermoeidheid. Andere functies helpen het brandstofverbruik laag te houden. Zo schakelt de automatische motorstopfunctie de motor na een bepaalde periode van stationair draaien automatisch uit.

Andere voordelen

Het reinigen en het onderhoud van de machine zijn gemakkelijker dan ooit. De radiateur heeft een grofmazig rooster en de koelventilator kan gedraaid worden en is standaard uitgerust met een automatische omkeerfunctie. Dankzij de elektrisch opklapbare motorkap komt men gemakkelijk bij de motorruimte. De zijwaarts openslaande deuren bieden snel toegang tot alle dagelijkse controle- en onderhoudspunten. De volledige spatschermen achteraan zijn standaard aanwezig en op de AdBlue®-tankdop wordt het niveau aangegeven zodat er niet overmatig gevuld wordt. De onderhoudskosten zijn aanzienlijk lager en hierdoor ook de operationele kosten gedurende de hele levenscyclus. Meer informatie is te krijgen bij de BIA Groep.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details