Platform over bouwmaterieel & bouwmachines
Alles-in-één software voor GWW-bedrijven

Alles-in-één software voor GWW-bedrijven

Admicom ontwikkelt al veertig jaar software voor bedrijven in de bouw. Het softwarehuis richt zich op diverse sectoren en heeft met Vakware nu ook allesomvattende ERP-software speciaal voor de infrasector. De laatste jaren is hierin geïnvesteerd en is er veel energie gestoken in naadloze integraties met andere specialistische software voor de GWW-sector. Denk hierbij aan Civiel van Bakker&Spees en Cleverdesk. Dat maakt Vakware tot het centrum van alles-in-één software voor GWW-bedrijven.

“Admicom bedient al jaren klanten in de infrasector – de ‘oudste’ infraklant vertrouwt al meer dan 25 jaar op Vakware -, maar twee jaar geleden heeft Admicom een werkgroep opgericht om de software nog beter aan te laten sluiten bij deze sector”, begint Bram Theunisse van Admicom Systems. “We hebben gekozen voor een goede integratie met Civiel Software van Bakker&Spees, één van de meest gebruikte systemen op het gebied van bestekken en calculaties. Recent zijn we ook een samenwerking aangegaan met Cleverdesk, vooral voor bedrijven die behoefte hebben aan uitgebreide softwareondersteuning van hun materieeldiensten is dit heel interessant.”

Admicom ontwikkelt al veertig jaar software voor bedrijven in de bouw.

 

Alles-in-één oplossing

De integraties met Bakker&Spees en Cleverdesk maken Vakware, het softwarepakket van Admicom, tot dé alles-in-één oplossing voor de GWW. “Klanten hoeven zich geen zorgen te maken over deze koppelingen. Het werkt als één geïntegreerd geheel.” Daar is door de drie partijen van tevoren goed over nagedacht samen met de eerste klanten. Vakware is beschikbaar in drie verschillende pakketten, afhankelijk van de bedrijfsgrootte en automatiseringswensen. “Omdat automatisering van de buitendienst minstens zo belangrijk is als de backoffice, zijn bij een Full Suite User (kantoor)licentie altijd vijf Mobile Users inbegrepen”, geeft Theunisse aan.

Specifieke business-unit

Dagelijks vertrouwen zo’n tweeduizend bedrijven op de software van Admicom. “We merken dat veel bedrijven in de GWW-sector zoekende zijn naar een nieuwe manier van automatiseren. De infrasector hebben we dan ook aangemerkt als een specifieke doelgroep binnen de bouw, waarvoor speciale software-onderdelen zijn ontwikkeld. Daarnaast is er een business unit opgericht met supportmedewerkers, adviseurs en consultants die alles weten over de GWW-sector. We richten ons met onze software met name op het midden- en kleinbedrijf met 5 tot 150 medewerkers. Zij zitten doorgaans niet te wachten op ingewikkelde softwarepakketten, maar willen en moeten wél alles tot in de puntjes kunnen regelen. Daarin ontzorgen wij ze met Vakware en onze partners.”

Admicom bedient al jaren klanten in de infrasector – de ‘oudste’ infraklant vertrouwt al meer dan 25 jaar op Vakware -, maar twee jaar geleden heeft Admicom een werkgroep opgericht om de software nog beter aan te laten sluiten bij deze sector.

 

Veelomvattend

De kracht van Admicom zit hem volgens Theunisse, naast de gebruiksvriendelijkheid, in het feit dat de software veelomvattend is. “Veelomvattend in de zin van software-onderdelen voor relatiebeheer en CRM, calculatie, projectadministratie, financiële administratie, materieelbeheer, resourceplanning en nog zoveel meer. We ontsluiten Vakware bovendien via apps op de projecten. Dat wil zeggen, naast de backofficeapplicatie die de volledige breedte van de organisatie omspant, kunnen we ook de ‘buitendienst’ volledig automatiseren volgens het Bring Your Own Device (BYOD)-principe. Oftewel de app wordt geïnstalleerd op eigen devices. Dat scheelt voor bedrijven die overstappen een investering in nieuwe hardware. Werken met de app van Admicom zorgt dat je op kantoor steeds minder fte’s nodig hebt om een goed beeld te krijgen van de stand van zaken buiten op de verschillende projecten. Het registreren gebeurt gedurende het werk op het project zelf, direct bij de bron dus. Hierdoor beschik je op kantoor altijd over de actuele- en juiste stand van zaken.”

Werken met de app van Admicom zorgt dat je op kantoor steeds minder fte’s nodig hebt om een goed beeld te krijgen van de stand van zaken buiten op de verschillende projecten.

 

Instappakketten

De software is volgens Theunisse slechts één aspect, de dienstverlening erachter is minstens zo belangrijk. “Het is natuurlijk wel zaak dat bedrijven onze software zo efficiënt mogelijk inzetten en dat Vakware bovenal gedragen wordt in de hele organisatie. Wij hechten daarom veel waarde aan nauw contact met onze klanten. Zo adviseren we altijd een instappakket erbij te nemen om bedrijven snel operationeel te krijgen”, zegt Theunisse.     

Zijn collega Jara van Helvoort vult aan: “We helpen met het inrichten van Vakware, zoals het invoeren of importeren van relaties, artikelen en materieel, maar ook met het instellen van sjablonen voor bijvoorbeeld offertes en facturen.  En we leiden medewerkers op, uiteraard ondersteund met handige handleidingen en instructiefilmpjes.”

Hoog serviceniveau

Sinds Corona is thuiswerken voor veel bedrijven de nieuwe norm. “Toch wel handig dat je via Vakware ongeacht waar je bent zicht hebt op de volledige stand van zaken van je projecten”, benadrukt Theunisse. “En heeft een klant een vraag, dan hoeft hij maar één telefoonnummer te onthouden. Die service wordt door onze klanten als zeer positief ervaren. We beschikken al jaren over een vaste kern aan supportmedewerkers, adviseurs en consultants die onze klanten dan ook door en door kennen.” Roland Koerhuis, directielid bij Klink-Nijland GWW uit Raalte, kan dat als geen ander beamen en zegt: “We werken al bijna vijftien jaar met Vakware. We zien het programma als een stuk gereedschap dat doet wat het moet doen. Voor datgene waarvoor wij Vakware gebruiken is het uiterst gebruiksvriendelijk. Bij vragen krijgen we altijd snel antwoord of kijkt er iemand van Admicom met ons mee.”     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details